OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI ÎNVAȚĂ DIN PRACTICA! INDIP
Vizeaza dezvoltarea resurselor umane prin îmbunatățirea utilizării tehnologiilor informației și comunicațiilor, crearea de medii de practica în cadrul universităţii si creșterea accesului la activităţi de învățare la un potențial loc de munca (stagii de practica), care sa faciliteze inserția pe piața muncii a absolvenților de studii terțiare, pentru un număr de 250 studenți înmatriculați în sistemul național de învățământ (licență si master).
OBIECTIVE SPECIFICE
Obiectivul specific 1
Vizează selecția în grupul ţintă al proiectului şi monitorizarea a minimum 250 de studenţi (licenţă şi master) din cadrul Universităţii Ştefan cel Mare din Suceava, precum şi identificarea partenerilor de practică – minimum 30 firme şi 25 tutori nominalizaţi.
Obiectivul specific 2
Vizează furnizarea de servicii de consiliere şi orientare profesională pentru minimum 250 de studenţi (licenţă şi master) din cadrul Universităţii Ştefan cel Mare din Suceava, prin adaptarea instrumentarului si a materialelor specifice de consiliere şi organizarea şi sustinerea de activitati de consiliere si orientare profesionala individuală.
Obiectivul specific 3
Vizează dezvoltarea sistemului de informare coordonată între Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava şi minimum 30 firme şi 25 tutori prin pilotarea de soluţii inovative de evaluare a competenţelor prin intermediul TIC- dezvoltare Centru de Evaluare şi derularea de activităţi de informare coordonată în ambele sensuri, cu utilizarea platformei psp.practicasv.ro.
Obiectivul specific 4
Vizează organizarea programelor de învăţare la locul de muncă prin înfiinţarea Laboratorului de dezvoltare a competenţelor digitale-Învaţă din practică! şi acordarea a 250 de subvenţii, precum şi derularea programelor de învăţare la locul de muncă-stagii de practică, cu derularea activităţilor pentru minimum 10 întreprinderi simulate, pe durata a cel puţin unui an universitar.
Obiectivul specific 5
Vizează organizarea unei competiţii privind utilizarea TIC şi a unui târg de întreprinderi simulate, la finalul stagiilor de practică.
ACTIVITATILE PROIECTULUI
INTRODUCERE ACTIVITATI
Proiectul propus se va derula la nivel local, stabilind un plan integrat de măsuri cu beneficii concrete și efecte pozitive pe termen mediu și lung ce contribuie atât la tranziția de la școală la viața activă, cât și la creșterea gradului de conștientizare și responsabilizare la nivelul comunităților pentru o percepție corectă a avantajelor pe care le aduce în dezvoltarea individuală, familială și a comunitătii.
Desfășurarea stagiilor de practică intră în responsabilitatea USV care va realiza materialele suport (ghid de practică, set de materiale specifice: fișe de observare, caiet de practică etc.), va planifica și stabili cadrul general de desfășurare a stagiilor de practică, inclusiv angajatorii la care se vor derula stagiile, va monitoriza desfășurarea acestora, va evalua rezultatele obținute de studenți în cadrul stagiilor de practică și va realiza concursul pentru premierea studenților care au dovedit o implicare deosebită. De asemenea, S este responsabil pentru acordarea subvențiilor și a premiilor pentru studenții din grupul țintă al proiectului.
CATEGORII ACTIVITATI
A1 Managementul de proiect
A1.1 | Managementul, monitorizarea si coordonarea proiectului |
A1.2 | Derularea procedurilor de achizitii necesare proiectului |
A1.3 | Activitati financiar-contabile, pregatirea si depunerea cererilor de rambursare, inclusiv auditarea proiectului |
A2 Informarea si publicitatea proiectului
A2.1 | Elaborarea materialelor promotionale |
A2.2 | Dezvoltarea si administrarea site-ului web al proiectului |
A2.3 | Organizarea si derularea conferintei de debut a proiectului |
A2.4 | Planificarea si derularea campaniilor online de promovare a proiectului |
A2.5 | Organizarea si derularea conferintei de final a proiectului |
A3 Implementare și întreținere instrumente IT suport pentru desfășurarea proiectului
A3.1 | Documentare tehnica si stabilirea parametrilor tehnici minimi ce trebuie sa fie regasiti la echipamentele,bunurile si serviciile achizitionate/subcontractate |
A3.2 | Instalare, configurare instrumentelor IT suport si instruire utilizatori |
A3.3 | Actualizare, intretinere instrumente IT si suport utilizatori |
A4 Consilierea si orientarea profesionala a studentilor
A4.1 | Elaborarea si tiparirea de materiale in sprijinul activitatii de consiliere si orientare profesionala |
A4.2 | Activitati de consiliere si orientare profesionala realizate in afara orelor din planul obligatoriu de invatamant |
A5 Desfasurarea stagiilor de practica
A5.1 | Planificarea si stabilirea cadrului general de desfasurare a stagiilor de practica |
A5.2 | Selectia grupului tinta si identificarea partenerilor de practica |
A5.3 | Elaborarea si tiparirea materialelor suport (ghid de practica, set de materiale specifice: fise de observare, caiet de practica etc.) |
A5.4 | Desfasurarea stagiilor de practica |
A5.5 | Monitorizarea stagiilor de practica si evaluarea rezultatelor obținute de studenți in cadrul stagiilor de practică |
REZULTATE
ÎNDEPLINIREA OBIECTIVULUI SPECIFIC 1 se concretizează prin următoarele rezultate prevăzute a se realiza:
1 Metodologie de selectie
1 Metodologie monitorizare grup tinta
250 Dosare de grup tinta
250 Persoane selectate si introduse in Grupul Tinta
1 Set de rapoarte selecţie psp.practicasv.ro
250 Seturi materiale consumabile grup ţintă
10 Seturi materiale consumabile experţi grup ţintă
250 Seturi materiale conştientizare teme orizontale
1 Studiu pentru identificarea partenerilor de practica
1 Chestionar tip
1 Set materiale documentare
3 Judeţe investigate
30 Firme nominalizate – minimum 5% noi agenţi economici/parteneri de practică
25 Tutori nominalizaţi + rezerve
250 Conventii-cadru încheiate intre organizatorii de practica, partenerii de practica si studenții participant
1 Raport general de activitate
23 Rapoarte lunare de monitorizare Grup Ţintă-Indicatori
250 Dosare de grup tinta actualizate
1 Raport general de activitate
ÎNDEPLINIREA OBIECTIVULUI SPECIFIC 2 se concretizează prin următoarele rezultate prevăzute a se realiza:
1 Dosar de materiale actualizate in sprijinul activitatii de orientare si consiliere profesionala studenti/masteranzi
1 Procedura de consiliere si orientare profesionala
1 Model cadru plan de interventie personalizata
250 Evaluari psihoaptitudinale bazate pe instrumente TIC
250 Rapoarte de evaluare personalitate si aptitudini
250 Rapoarte de evaluare interese vocationale
250 Fise individuale de consiliere completate partial
1 Raport general de activitate
1 Plan de implementare activitati de consiliere si orientare
250 Fise individuale de consiliere completate
250 Planuri de cariera completate
1,000 Ore de consiliere individuala
10 Sesiuni de grup consiliere si orientare in cariera
400 Ore de consiliere si orientare de grup
1 Raport general de activitate
1 Raport de impact al activitatilor de consiliere si orientare
ÎNDEPLINIREA OBIECTIVULUI SPECIFIC 3 se concretizează prin următoarele rezultate prevăzute a se realiza:
1 Focus-group/interviu de grup in vederea fundamentarii unei liste de competente specifice a fi evaluate si dezvoltate in cadrul Centrului de Evaluare – Assessment Center
1 Centru de evaluare tip Assessment Center dezvoltat si configurat pentru USV
1 Suita de exercitii tip Assessment Center configurate si dezvoltate in urma analizei la nivelul USV
1 Metodologie de Assessment Centre adaptata USV
1 Program pilot Centru de Evaluare cu 25 participanti
1 Raport general de activitate
1 Masa rotunda
1 Platforma colaborativa si o baza de date a angajatorilor dezvoltata pe platforma psp.practicasv.ro
1 Sistem de informare coordonata in ambele sensuri
1 Campanie social-media continua si un blog dedicate
1 Raport de analiza si o metodologie nivel local
1 Raport general de activitate
ÎNDEPLINIREA OBIECTIVULUI SPECIFIC 4 se concretizează prin următoarele rezultate prevăzute a se realiza:
1 Programă analitică actualizată curs compentenţe digitale
25 Licenţe aplicaţie software Enterprise Resource Planning
1 Laborator dezvoltare competenţe digitale
1 Metodologie funcţionare laborator
250 Subventii acordate
1 Dosar materiale suport elaborate: Ghid de Practica + anexe
1 Raport general de activitate
1 Metodologie activităţi de tip întreprindere simulate
250 Studenti participanti la practica
250 Caiete de practica completate
250 Fise de observare
10 Întreprinderi simulate
ÎNDEPLINIREA OBIECTIVULUI SPECIFIC 5 se concretizează prin următoarele rezultate prevăzute a se realiza:
1 Metodologie organizare competiţie
250 Competitori dezvoltare competenţe digitale
75 Premii
1 Raport general de activitate
1 Metodologie organizare târg
10 Competitori întreprinderi simulate
3 Premii
1 Raport general de activitate